Ghana does NOT allow pedophilles! Akwaaba in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van TenT Wiemans - WaarBenJij.nu Ghana does NOT allow pedophilles! Akwaaba in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van TenT Wiemans - WaarBenJij.nu

Ghana does NOT allow pedophilles! Akwaaba in Ghana

Door: TenT

Blijf op de hoogte en volg TenT

16 April 2009 | Ghana, Accra

Hallo jullie meelevende Nederlanders!
Leuk om al die berichten hier te lezen!

Daarom maar snel een kleine update, zonder foto's want T-man, wilde alles nog op de Europese manier doen en verwijderde zijn eerste 40 foto's! That is well bad!

Goed, zondag kwamen we eerder dan gepland aan in Accra, dat wil zeggen: op tijd: 17:15. Daar even gewacht op ons aller Charles, sommigen van jullie wel bekend, die ons naar het Hostel bracht! Wat een luxe: airco, douche.
Maandagochtend begonnen we gelijk aan ons programma. Het was Pasen en dat wordt hier met een grote vakantie gevierd. Eerst een korte city tour door Accra. Ontzettend rustig overal, althans dat vinden de Afrikanen. Wij vonden het aardig druk. Later begrepen we wat ze bedoelden.
We verbaasden ons af en toe over de luxe die er eigenlijk best wel is hier in Accra. Al wordt het toch ook heel erg afgewisseld met armoede. Het is in iedergeval niet het doorsnee Afrika hier in Accra.

We zitten hier met een English-girl, een Spaghetti-boy, een Belgishce dijl en een Bossche Bol. Onze English girl had Isaac ontmoet en die nam ons mee naar de dichtstbijzijnde grote markt. Onderweg kwam onze eerste regenseizoen bui naar beneden. Ons aller Isaac bracht ons snel naar de markt die inmiddels verlaten was. Daar konden we schuilen in een van de velen kraampjes.

Dinsdag hebben we onze eerste Afrikaanse culturele dingetjes gedaan: drummen, dansen, cultuurlessen en wat formele dingen.
Op de markt nog een beetje ruzie gehad met een verkoper. Maar dat waren, zo bedachten we later, pure verkooptrucjes! Daar moeten we nog erg aan wennen.

Woensdag hebben we een vakantiedagje gehad op het strand met een paar Ghanese mensen: lachen, slapen, lachen, ouwehoeren, domme grapjes en verbranden. 's Avonds hebben we nog een reggae partytje gehad op het strand, haha wat een mensen, zoveel vrienden.

Donderdag was alweer de laatste oriëntatieweekdag. We hebben 's ochtends gekookt. Een belachelijk lekkere maaltijd waar we zo'n drie uur over gedaan hebben. We deelden dit uiteindelijk met, volgens ons, iedereen die in de SYTO office aan het werk was. Bijzonder om te zien.

Het is de bedoeling dat we morgen richting Cape Coast gaan om daar vooral het Kakum National Park te bekijken. Maar we zijn in Ghana, dus niks is zeker, wel alles te koop. Maandag gaan we beginnen aan onze drum & dance week. Taallessen, drummen en dansen!
Volgende berichten zullen korter zijn! Dus blijf vooral lezen, dat vinden wij wel kicke!

Time is up!

Saluti

TenT

• 16 April 2009 - 14:33

TenT:

We hebben natuurlijk vet veel bijzondere ervaringen gehad, maar die komen een andere keer weer aan bod!
    Vrienden, drukte, herrie, alles is te koop, Afrikaanse dikheid is mooi, Charles enenene

O ja, de titel: stond bij het vliegveld, op een massive bord, just voor de duidelijkheid.

• 16 April 2009 - 14:37

Blommetjes:

Sorry TenT, op dit soort informatie zaten we dus te wachten, ik kon het al niet geloven dat het bericht waar ik op gereageerd had zo weinig inhoud had. Geniet van alles daar en de groetjes uit Den Hoorn

• 16 April 2009 - 14:53

Die Ene:

pakkende titel ja.

• 16 April 2009 - 15:15

Glaudemansen :

Pfffff.......... nou hoef nog net niet naar de cardioloog toe en de praatgroep.
    Eindelijk een teken van leven wat jullie meegemaakt hebben.
    Wij blij, vrienden blij kortom iedereen weer blij :-)

Knuffel van Hans Marijke en Fleur je lieve zus en voor Tijmen kussie op zijn kale bolletje xxxx

• 16 April 2009 - 15:19

Nb Van Marijke:

Zeg T-man had je niet eerst even een klein fotocursusje moeten doen in NL?
    Alles weg? Foetsie? Pleiten?
    Een ezel stoot.........

• 16 April 2009 - 19:48

hooi,
    nou ik hoorde net van Jonathan dat dit nog reue mee valt hoor!! die had 2 weken niks laten horen (zelfs niet dat hij aangekomen was)
    toch ben ik blij dat er weer wat geschreven is enne de volgende keer wel foto's hè anders weten we natuurlijk nog niet wie jullie vrienden zijn, haha!
    nou doeii
    Dieuwe

• 16 April 2009 - 20:40

Pim En Bep Boxmeer:

Hallo Thomas en Tijmen,
    Gezellig een bericht van jullie te kunnen lezen.
    We hebben er een taak bij:i.p.v. de krant lezen is het eerst de site van T en T bekijken.
    Een vraag van Pim: Thomas ben je al bruin?
    Groetjes Pim Bep Marc en Marieke

• 16 April 2009 - 21:04

Mam Yoke:

He binken,
    Volgens mij hebben jullie het fantastisch.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier in het park en op naar de 2e week. De tijd vliegt vast om.
    Knuf Yoke

• 16 April 2009 - 21:59

Pappa Wim:

Ik kom net van Concordia (speelde de sterren van de henmel) en hoorde daar van Sander dat jullie wat op de site gezet hadden. Ook anderen vroegen al hoe het was. Blij wat van jullie te horen. ik begin er ook een beetje aan te wennen. Veel plezier en zorg goed voor jezelf en elkaar

• 16 April 2009 - 22:33

Albert:

Hoi Tymen

Ik ben de afgelopen jaren voor mijn werk veel in Cape Coast geweest. Daar hebben we met ons bedrijf een groot drinkwaterproject ontworpen en gemanaged bij de bouw.

Kakum is een mooi stukje natuur.

Doe de groeten aan de krokodillen, bij het restaurant

Albert

• 17 April 2009 - 00:42

Ikbegrijperniksvan:

"Volgende berichten zullen korter zijn! Dus blijf vooral lezen"?????
    Je hebt zekker een zonnesteek T

• 17 April 2009 - 00:51

Sander:

Hey Tijmen,
    Net als pappa Wim kom ik ook net van Concordia, maar het is toch anders zonder jou. Vandaag geen boeiende discussies meer met Jochem en Felix... ik mis het nu al en zij zelf volgens mij ook :)
    Maak er wat moois van en geniet van je tijd in Ghana! Misschien dat de Afrikaantjes net zo onder de indruk van je fluwele techniek zijn als wij. Dan kan je ze echt nog wat nuttigs leren. Zo niet, dan verwacht ik van jou een hoop nieuwe voetbalkunsten als je terug bent.
    Leuk om jullie verhalen te lezen, bewaar er maar wat voor op het zonnestrand. Tot dan!

• 17 April 2009 - 07:55

Micky:

Hé mannen!

Zo te lezen is alles nog op stand toerisme en verkenning en vooral lol.Zo hoort het ook efffff rustig aan in komen natuurlijk.Ga vooral door met genieten maar niet met verbranden, want dan is de lol er zo af. Hahaha
    Groetjes en geniet van de natuurtrip.
    Groetjes, micky

• 17 April 2009 - 09:17

Zij Die Graag Rijmt.:

Haha de mannen
    achter de potten en pannen...

Ziet er beetje wiebelig uit die hangbrug in het Kakum National Park.
    Maar jullie als Woutie en Kaa draaien daar vast de hand niet voor om :-)
    Veel plezier daar Woutie en Kaa! XX

• 17 April 2009 - 11:10

Geert:

Hey Tijmen,

Fijn om te horen dat je heelhuids bent aangekomen in Afrika. Toch wel even wennen op op dinsdag en donderdag niet je huis binnen te vallen. Beetje saai zijn de discussies wel zoals je al hoorde van Sander. Geniet van je tijd daar want voordat je het weet is het alweer voorbij

Groeten uit Nederland!

• 17 April 2009 - 12:11

Nichtje Josine:

Heey Tijmen,

Die hangbrug is inderdaad wiebelig..kan ik spreken uit eigen ervaring!
    Tes en ik stonden helemaal te trillen op onze benen!! Maar het is zoo gaaf, daar tussen die hoge bomen met de apen en vogels om je heen, dus wel doen!
    Zal jullie blog trouw bijhouden hoor,
    veel plezier!!

groetjes jos

• 17 April 2009 - 21:07

hooi
    jullie klok loopt een uur te veel achter op die in Nederland!!
    doeii Dieuwe

• 18 April 2009 - 13:23

JW:

Ey Tijmen goed om wat van je te horen. Ik zit nu bij Stats op de passen te tellen van Villa - West Ham. Je wordt hier gemist als toppassenteller.

Veel plezier verder

JW

• 18 April 2009 - 14:41

Karin:

Hallo inmiddels vast roodverbrande boys!

Leuk om iets van jullie
    te lezen! Hoe is het eten daar verder? Geen McKroketten en Turkse pizza's he?!!
    Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat het heel leuk is om over jullie ervaringen te horen, dus als jullie ook maar enigszins in de buurt van een computer komen dan lezen we graag weer een Ghanees stukje!
    Veel succes daar en veel plezier en we denken aan jullie!

groetjes Karin

(hier zijn we blij met een zonnetje en 15 graden, we zijn jaloers op jullie 30 graden gemiddeld!)

• 19 April 2009 - 15:56

Tuursma:

Hey Tijmen, goed dat jullie directa lels oppakken; feesten op het starnd en aan jullie kookkunsten werken. Volgend seizoen kook jij op donderdagavond? ;) Ik zie het affiche al voor me: Ghanese TenT is top... :D
    Veel plezier en zoek de avonturen maar op, dan is het voor ons nog leuker te lezen!

• 19 April 2009 - 17:15

Teja En Fred:

Uiteraard zijn we een beetje jaloers en natuurlijk wensen we jou alleen maar prettige ervaringen toe.
    Leuk om je verhalen te lezen.

Groeten van je buven

• 20 April 2009 - 09:55

DER TRAINER:

He ouwe,

Het zal wennen zijn dadelijk voor je om je niet te scheren, waarschijnlijk zullen dan andere blanke bwana's tegen jullie zeggen. : DR TIJMEM WIEREMA I PRESUME.

HAHA, ik zie jou al in een pot op het vuur zitten. Ik denk niet dat het past, een vierkant in een ronde pot.

In ieder geval, werk ze en neem je ervaringen mee voor de toekomst

• 20 April 2009 - 11:01

Ans:

hoi Thomas en Tijmen
    Alles goed daar ,een hele ervaring en wat Balen met de hoofdletter B van die foto,s dat is echt erg .
    Maar goed geen fouten meer maken he ? anders zien wij hier straks helemaal niks van Ghana ha ha
    dikke kus Ans

• 20 April 2009 - 14:12

Sas :

Hallo!
    Wat leuk om een berichtje te lezen van jullie. Klinkt allemaal erg leuk en spannend. Nu krijg ik nog meer zin om zelf ook te gaan!
    Ben erg benieuwd naar de foto´s.

Have fun!!

xx sas

Ps; Tijmen we hebben weer 2 nieuwe welpen en 2 kijkers!!..maby gaan ze mee op kamp..we zijn hard bezig!

• 20 April 2009 - 14:34

Robin:

Tijmen, al wat talent kunnen scouten daar? zullen we wel nodig hebben voor volgend seizoen! Succes met je dans- & drumlessen!

• 20 April 2009 - 15:10

Roy:

Klinkt goed!
    Ik ben oet oet jaloers...

Good luck!

• 20 April 2009 - 15:12

Roy:

Owja, zouden jullie Vincent volgende week de groeten van Elske en mij willen doen?;)

Lessesoem there is a mouse under your bed, and you want to tell your hostmother about it..

• 20 April 2009 - 18:05

P Hans:

TenT,

Alles ok daar in Accra?Natuurlijk very hot over there. Hoe is het met de muggenpopulatie, zijn ze nog een beetje in de hand te houden?
    Do you have the rhythm feeling on de drums boys?
    Volgende week gaat natuurlijk het echte werk beginnen, waarvoor
    jullie uiteindelijk naar Ghana zijn gegaan!
    In het vooruit douchen gaat natuurlijk niet, dus je kan altijd zoals je ouders lekker in de teil!
    Ik denk dat jullie een
    zeer leerzame periode tegemoet gaan!

Groetjes P Hans

• 21 April 2009 - 17:19

Rick..:

Gasten!!!

zo te lezen hebben jullie het aardig naar jullie zin daar :D. wanneer gingen jullie nou beginnen met het echt ontwikkelingswerk dan? ik hoop dat jullie daar nog een mooie tijd tegemoet gaan!!!

laatersssss TenT

• 24 April 2009 - 15:04

De Buurtjes Boxmeer:

Hallo Thomas en Tijmen,
    Is het nog een beetje uit te houden.
    We hopen volgende week toch wel wat foto's van jullie te kunnen bekijken.
    Of is dat te veel gevraagd?
    Thomas heb je zoals je vader schreef al in de teil gezeten met Tijmen.
    Heeft ook zijn bekoring hoor!
    Terug naar je kinderjaren.
    Thom we hopen weer snel iets van jullie te kunnen lezen.
    Heel veel groetjes van Pim en Bep en natuurlijk ook van Marc en Mariek.

• 24 April 2009 - 21:48

Zus Fleur:

Heeey Thommes & Tijmen!

Waar blijven de foto's en het volgende verhaal van jullie nou?
    We zijn nu toch wel erg nieuwschierig hoor!
    Verder alles oke daar?

Veel succes & plezier verder!

Doeg :-) xxx Fleur

• 25 April 2009 - 03:22

Paulus:

Timen en Tomba ik kom dus net uit de triangellll en euhm mja ik mis jullie wel een beetje, :( wanneer komen er nieuwe spannende verhalen?:o

• 25 April 2009 - 19:19

zo dames en heren,
    we hebben Tijmen net gebeld en ze hebben het er erg naar hun zin.
    of er binnenkort iets op de site staat?? vast wel
    ze hebben nu WEL foto's en wel 100 (ongeveer)
    doeii
    Dieuwe

• 26 April 2009 - 16:29

Pmrc :

jongens,
    wij spacen 'm hier hard.
    en jullie zijn waarschijnlijk op zoek naar water.

groetjes aan jullie afrikaanse moeder!

p.s.
    pmrc is een nieuwe ziekte in afrika, word via de welbekende uieaiuff-uil.

• 27 April 2009 - 19:50

Tornado:

blok!

hoe gaat het met de mooie vrouwen daar in ghana. klopt het beeld een beetje wat ik er eerder al van geschetst had? ;)

met 2 gister 1-1 gespeeld tegen delft (tom neus gebroken) en 1 met 3-2 gewonnen / dhl verloren dus we maken nog kans op nacomp.

geniet nog lekker van je vakantie ;)

groeten!

• 29 April 2009 - 12:12

Rekha Toelsie:

Hee jongens,

Wat fijn om te horen dat het goed gaat! Jullie genieten wel heb ik in de gaten hahahah.
    Ga zo door!!!!!

Gr uit berkel en rodenrijs :)

• 29 April 2009 - 16:08

Alfred:

He gasten, goed toeven in dat Afrika he!
    Zou zo weer terug willen. Geweldig dat jullie zo enthousiast vertellen over jullie ervaringen. Afwisseling genoeg. Ben je niks vergeten Tom?? Anders kom ik het even brengen.
    Tot horens Fred

• 30 April 2009 - 09:42

Renate:

Jeetje wel tijd voor een nieuw verhaal vinden jullie ook niet?!(A)

Hoe is het?!?!
    Ik wil foto's zien!!

• 01 Mei 2009 - 10:29

Ingrid:

Hai T en T, geweldig avontuur, had ik ook ooit maar zoveel lef ge had, geniet er optimaal van !!! Groet Ingrid (die van je oom)

• 01 Mei 2009 - 12:12

Pim En Bep:

Hallo T en T,
    Ja eigenlijk heeft Renate wel gelijk met wat ze geschreven heeft.
    Wij willen ook foto's zien.
    We zijn benieuwd!!!!!!!!!!Groetjes de buren

• 02 Mei 2009 - 11:33

Mara:

Zijn jullie verdronken in die waterput ofzo?

• 02 Mei 2009 - 16:18

M&H&F:

Is dit nog leuk om iedereen in spanning te laten zitten of is het toetsenbord in het Ghanees? :-)

Duurt lang....

• 02 Mei 2009 - 18:01

OomJan:

Hee neef Thomas, ik sluit mij aan bij de overige reacties: kom van de pot en laat eens wat foto's zien! Je kunt ons toch niet langer in het ongewisse laten! Loop naar een computer en ga aan dat grote handwiel draaien aan de rechterzijde, zodat je wat foto's kunt loaden en versturen, je kunt niet de hele dag op je lauweren rusten en aan dat kouwe bier lurken!
    groetjanoompie

• 02 Mei 2009 - 21:16

Micky:

Tsjaaa haa time fly's! En in een land als Ghana helemaal!
    Maar we zijn allemaal erg benieuwd hoe jullie schooltje is. Waarschijnlijk zijn jullie in de hoek geplaatst in plaats van de kindjes, en zitten jullie nog steeds jullie straf uit. Hahaha.
    Maar ben benieuwd naar jullie eerste foto's!
    Doeï Micky

• 03 Mei 2009 - 08:45

nou nou nou,
    wat een tempo hebben jullie, we wachten ondertussen al meer dan 2 weken met spanning op jullie bijzondere verhalen en foto's en waar zijn ze???
    nou? blijkbaar nergens
    stiekem verwacht ik van jullie binnen 3 dagen wel een nieuw berichtje op de site
    doeii Dieuwe
    P.S. Beatrix en haar familie leven nog hoor, na de aanslag die mislukt is... helaas wel 7 doden... willen jullie er meer over weten? dat kan, zet dan eerst een nieuw berichtje met foto's op de site.

• 03 Mei 2009 - 15:17

Nichtje Tes:

He tijm! (en andere T-man, ik ken je niet,maar door deze site wel een beetje)

Leuk idee dat je daar nu echt zit, ik check regematig jullie site, maar begrijp ook als geen ander dat het makkelijker gezegd dan gedaan is om 'even' wat foto's te uploaden daar haha! Tip: verklein de foto's eerst, dan gaat t een stuk sneller.

Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar de volgende verhalen!

X Tes

• 03 Mei 2009 - 16:35

Linda:

Kom eens op met die verhalen en foto's!

x