Pieken en knaken voor pennen en daken - Reisverslag uit Delft, Nederland van TenT Wiemans - WaarBenJij.nu Pieken en knaken voor pennen en daken - Reisverslag uit Delft, Nederland van TenT Wiemans - WaarBenJij.nu

Pieken en knaken voor pennen en daken

Door: TenT

Blijf op de hoogte en volg TenT

30 Maart 2009 | Nederland, Delft

Hallo fijne lezers,

Nog dertien dagen en dan is het zover. Op weg richting een bijzonder avontuur. Zoals bekend gaan we zeven weken werken met kinderen. Aangezien deze kinderen het niet breed hebben, de school waar we gaan werken er niet zo uit ziet als de scholen hier en het dorp waar we zitten ook niet veel te besteden heeft, willen we behalve iets ontastbaars ook iets tastbaars achterlaten. We zijn dan ook hard aan het sparen om een mooi bedrag bij elkaar te krijgen. Met dit bedrag willen we in Ghana iets bijzonders regelen. Misschien gaan we wat verven, misschien kunnen we wel nieuwe stoelen en tafels regelen. Pennen, papier, schriften. Er zijn zat mogelijkheden. Jullie zullen hem wel voelen aankomen en daar is die: we zouden het heel leuk vinden met een behoorlijk bedrag richting Ghana af te reizen en daarbij kunnen we heel goed wat (financiële) steun gebruiken. Mocht je wat over hebben in deze crisistijd, zijn wij en de kinderen daar er waarschijnlijk ontzettend blij mee.
Wij kunnen het natuurlijk ophalen, het kan worden opgestuurd en uiteraard kan er in deze moderne wereld ook via internet wat worden geregeld!

Voor dat laatste zijn de volgende rekeningnummers zeer goed te gebruiken:

142670200 tav T.S. Glaudemans
of
8623682 tav TKJ Wierema

Zet er natuurlijk wel even iets bij in de trend van voor Ghana. Wij zullen het heus wel doorhebben, maar voor het gevoel is dat wel erg leuk. Zodra we het geld besteed hebben, zal er op deze site uiteraard een uitgebreid verslag volgen met leuke foto's en wie weet hele vrolijke video's met vrolijke, dankbare kinderen!

Alvast ontzettend bedankt, vast en zeker ook namens onze toekomstige Ghanese vrienden!

De TenT

Titel met dank aan Roald Zwinkels.

• 30 Maart 2009 - 21:19

Wim Wierema-Pappa:

Ik krijg de kriebels als ik dit lees en bedenk dat jullie straks ver weg zijn. Reiskriebels. Maar ook spanning hoe jullie je gaan redden in die cultuur.Wel even iets anders dan naar Frankrijk of Spanje. Ik hoop dat het een schitterende ervaring wordt.

• 31 Maart 2009 - 14:17

Patrick:

Hee viesding.. uiteraard ga ik je dagboek volgen van jullie ghana avontuur,

gr patrick

• 31 Maart 2009 - 18:15

Tante HahahaHanneke:

Nou dat ziet er wel erg tof uit en wat spannend om ergens naar toe te gaan in een totaal andere wereld, wij zien uit naar de verhalen. V.w.b. de pegels: ik zal die gasten straks even ondersteboven houden en kijken of er nog wat uitvalt:-))Komt vast goed allemaal!
    Wil je cq. jullie nog wel even zien voordat jullie het land verlaten.
    GroetuHan

• 01 April 2009 - 20:34

OomJan:

Beste T-tjes,
    Gaaf dat jullie dit doen, is beter dan naar Salou of iets dergelijks!
    Ben trots op jullie.
    De blommetjes wilen wel sponsoren hoor, kom ff langs voor een biertje, zodat we de pecunnia's kunnen meegeven.
    GroetOompie

• 02 April 2009 - 17:10

Marieke Boxmeer:

Ontzettend leuk dat je dit avontuur gaat belezen! Ik heb een kleine bijdrage geleverd...vind het erg leuk! Doe er iets leuks mee! Heel veel plezier in Ghana! En ik hou de site in de gaten!

Groetjes Mariek

• 02 April 2009 - 22:25

Micky(Collega Van Ma:

Hoi Boys,
    Via Marijke van jullie plan op de hoogte gesteld. Ik vind het helemaal te gek wat jullie gaan doen. Echt super! En wat een rijke ervaring zal dit zijn.
    "Immers wie blij kan zijn met de rijkdom & geluk van een ander bezit een bagage die voorbij grenzen gaat."
    Heel veel geluk samen en vooral veel aangename belevenissen.
    Lieve groet, Van Micky Voormalige eigenaar van Olliver. Fijn dat hij een nieuw gezin heeft blij gemaakt.
    Ik zal van de week wat geld storten voor jullie pennen en knaken project!

• 03 April 2009 - 17:04

Pim En Bep Boxmeer:

Hallo Thomas en Tijmen,
    Thomas, dit is geen verrassing voor ons dat je zoiets gaat doen.
    Het is een mooie en spannende uitdaging.
    Geniet ervan!
    Het is eigenlijk heel leuk te weten, dat de Koning van Ghana zo dicht bij jou woont.
    Misschien dat je hem daar nog ontmoet, dat zou toch wel heel erg leuk zijn!
    Zo niet, dan gewoon in Delft aan de Ecodusweg.
    We storten en blijven jullie volgen.
    Groetjes Pim en Bep je buurtjes.

• 04 April 2009 - 16:23

hooi,
    tik, tak, tik, tak
    nog 8 dagen en dan: GHANA
    ik vind het HEEL gaaf wat jullie gaan doen en geniet er vooral ook heel erg van.
    met het geld komt het zo te horen wel goed...
    doeii
    Dieuwe

• 07 April 2009 - 09:18

Tes:

Dag neef, dassiebaa! (=kun je al een beetje ghanees? ;) )

spannend dat je bijna gaat! Heb die handige spulletjes dus nog voor je, moeten we even regelen dat je nog krijgt!

Liefs tes

• 08 April 2009 - 14:45

Micky:

Ha die boys bijna zover!!!!!!! Al kriebels zeker?
    Ga er van genieten. zojuist eff mijn aandeel gestort op de rekening van Tom voor de weeskids!
    Het nr. staat in mijn adresboek dus wieweet volgt er meer.
    Veel plezier enne lieve groeten voor jullie beiden, Micky

• 08 April 2009 - 17:16

Marijke:

Ja het gaat nu echt bijna gebeuren hé?
    Oh oh Tom wat moet je nog veel doen zo je laatste dagen!
    Maar..........komt goed.

4, 3, 2, 1 en vliegen maar.....

• 08 April 2009 - 17:32

Esther En Robert:

Hallo Thom en Tijmen, ook wij wensen jullie alle goeds toe daar in den vreemde.Laat ze in Ghana maar zien wat 2 Holandse jongens in hun mars hebben.Ik (Esther) werk ook met kinderen en ben erg benieuwd naar jullie belevenissen met kinderen in Ghana. Heel veel succes toegewenst en zorg dat jullie weer veilig thuiskomen.

groetjes, Esther en Robert (ouders van Cher)

• 08 April 2009 - 20:44

Zus Fleur:

T & T,

Heeel veeel succes toegewenst daar in het verre Ghana maar dat gaat zeker goed komen.
    Jullie kunnen het!
    Geniet van deze ervaring want voordat jullie het weten zijn jullie weer terug in dit kikkerlandje ;-)
    Veel plezier!

Groetjes Fleur

• 08 April 2009 - 21:45

Mam Yoke:

Hoi geweldige binken, nog heel even en dan zijn jullie op weg naar een waanzinnig avontuur. Eerst die spullen in de kamer nog in je rugzak zien te krijgen....
    Follow your blizzz.
    Alle goeds, mam

• 09 April 2009 - 13:02

Roos Crama :

Hoi Tijmen en Thomas,
    Nog even en Ghana zal nooit meer hetzelfde Ghana zijn. Ik vind het een geweldige onderneming. Top.
    Tjonge jonge wat een uitdaging; slurp op, absorbeer en kijk dubbel uit je ogen zodat je me bepaalde verhalen kunt vertellen na terugkomst.
    Let ook goed op hoe ze daar dansen en doe mee!!

De reis is eigenlijk al dik begonnen . . . . .

1001 zoenen, Roos

• 12 April 2009 - 07:13

En ze zijn weg hoor

• 12 April 2009 - 09:09

Dieuwe:

Citaat van Tijmen: we zitten nu in het vliegtuig vanuit Frankfurt, vliegtuig is halfvol en veel donkere mensen (11:06)

• 13 April 2009 - 15:50

Melissa (Vriendin F):

Haai Thom en Tijmen,
    Heel veel succes toegewenst in Ghana en geniet van deze mooie ervaring. Ik vind deze site echt een geweldig idee van jullie!!
    Ik wens jullie een fijne tijd,
    Groetjes, Melissa.

• 13 April 2009 - 17:55

Marijke:

Hé Tom, WIJ hebben vandaag dus WEL kunnen genieten van een zonnetje!
    Weer eens wat anders hé zo'n tropische regenbui met storm op je koppie.
    We hebben vandaag (2e paasdag)35 km gefietst, even hoofd leeg maken na een emotioneel vertrek vanaf Schiphol gisteren!
    Kwamen Wim ook nog tegen
    op zijn racefiets.
    Morgen weer werken.
    Geniet van jullie luxe weekje in het Pink Hostel.

Dikke kus van Hans, Marijke en Fleur xxx

• 14 April 2009 - 10:26

Bep Boxmeer:

Hallo Thom en Tijmen,
    Even een berichtje vanuit zonnig Delft.
    Het is heerlijk weer hier.
    Jullie waren gisteren op de markt en nu ga ik even naar de Markt.
    Maar gewoon in de Hoven hoor!
    En het ziet er niet naar uit dat het gaat stormen en regenen haha!!!!
    Groetjes van Pim Bep Marc en marieke.

• 14 April 2009 - 14:07

Ro:

waar blijven die foto's nou. we gaan niet nu al in ghanees tempo leven he.

saluti salati

• 15 April 2009 - 00:44

Linda:

Yooo Ghanese vrienden!

Hoe is het daaro? Verwachtte wel een bericht! Tijmen: Je zal het niet geloven maar Mara en ik hebben de schuur schoongemaakt! Glasbak geleegd, bar geboend, alles uitgezocht, alleen de muizen zijn nog niet gevangen. Maar we hoopte dat jij dat kon doen als je terug komt? Nou, ik kijk er naar uit! Tom: Hoi.

xx van jullie wintersportvrouw

• 15 April 2009 - 16:05

Cher:

HELLO guys!

hoe vinden jullie Moen nou? Bloed zweet en tranen zit erin, dus beter krijgen jullie 'm heel weer terug naar Nederland!
    EN wat is dat trouwens; beetje op het strand hangen, moeten jullie niet kindjes helpen? (:
    Oh en update van de schuur: we hebben een soort nieuwe kolonisten van roald, bloody grote uitbreiding en moeilijk. Maar wij gaan oefenen dus als jullie terugkomen zijn meesterlijk goed, en verliezen jullie ook eens!

EN WAAR ZIJN DIE NIEUWE UPDATES VAN JULLIE?

Nou,
    hollandse welbekende heeeeeeeeui voor tijmen en xxxxxxxxx voor tom!

• 15 April 2009 - 16:08

Cher:

ohja nog een update:

dat ge-wel-dige mooie prachtige spontane positieve spandoek hangt aan het plafond in de schuur!
    That's welllll nice.

• 15 April 2009 - 17:04

OomJan:

Ik begin erg te twijfelen of die gasten wel in Ghana zijn?! Er is geen enkel bewijs in die richting. Mogelijk zijn ze ernstig in slaap gevallen ergens, of doen ze misschien stoute dingen. Kom op gasten, laat ons niet in het ongewisse, aan de bak met foto's en bewijsmateriaal,Luiwammesen!

• 15 April 2009 - 19:15

Marijke:

haha niks te pieken en knaken voor pennen en daken
    ze zijn met het geld aan de haal
    dat is een ander verhaal
    lekker chillen op het strand
    biertjes gaan van hand tot hand
    ons in het ongewisse laten
    en dat klaslokaal blijft vol gaten :-)

Tom... knuffel van je moeder XX

• 16 April 2009 - 09:55

Blommetjes:

Hé T&T, wij snakken naar enig bericht uit Verweghistan! Alles oké daar? Heb deze vraag net naar je (Thomas) nieuwe tijdelijke mobieltje gestuurd en ben benieuwd naar het antwoord. TantehahahaHan