Opkomende stress in de TenT - Reisverslag uit Delft, Nederland van TenT Wiemans - WaarBenJij.nu Opkomende stress in de TenT - Reisverslag uit Delft, Nederland van TenT Wiemans - WaarBenJij.nu

Opkomende stress in de TenT

Door: TenT

Blijf op de hoogte en volg TenT

25 Maart 2009 | Nederland, Delft

Hallo Hollanders,

Hier ons eerste berichtje. Nog even vanuit Nederland. Over zeventien dagen is TenT onderweg richting het altijd warme Ghana. Gisteren hebben we eindelijk de uitgebreide papierenwinkel binnengekregen. We weten ongeveer waar we terechtkomen. Wat we gaan doen schijnt ook duidelijk te zijn. Maarja, het blijft Ghana. Je weet maar nooit. Zoals het er nu uit ziet komen we zondag 12 april om 17:15 uur Ghanese tijd aan. Dat betekent 18:15 voor jullie. We landen in Accra, de welbekende hoofdstad van Ghana. We hebben die morgen om 07:15 het luchtruim opgezocht. Eenmaal in Accra zullen we worden opgepikt door Tina of Charles. We gaan richting het Pink Hostel in Accra, waar we de volgende dag aan onze oriëntatieweek beginnen. Wat we ons daar van moeten voorstellen, weten we ook niet precies. Maar aan het eind van de week zullen we vloeiend Ghanees spreken, gediplomeerde Ghanese dokters zijn en elke gids door Accra kunnen leiden. Stiekem zal het vast ook een weekje wennen zijn aan het Ghanese strand met zomerse temperaturen iets onder de 30 graden. Na een weekje wennen, gaan we onze plaatselijke cultuur wat aanschaven. Koken, trommelen, dansen... en dat allemaal in het Ghanees...

Na deze twee weken moeten we toch echt gewend zijn aan het Ghanese leven. Dan begint namelijk het echte avontuur. Of is het dan al begonnen? Tsja, precies weten we het ook allemaal niet. Dat is het mooie. Afwachten en alles op ons af laten komen. In ieder geval reizen we na twee weken af richting het noord-westen naar de zeer bekende plaats Akroso. Dit ligt zo'n 120 kilometer van Accra vandaan.

We zullen daar terechtkomen bij een school waar een aantal vrijwilligershutten omheen staan. Een van die hutten wordt TenT's crib voor de next seven weeks. We gaan les geven aan Ghanese kindertjes. Of toch niet. Zo zou het in ieder geval moeten zijn, maar het blijft een eindje hiervandaan, je weet nooit hoe alles gaat lopen, denken wij dan weer, op de African Way.

Na zeven weken vertellen we verder. We hebben dan in ieder geval nog vier weken tijd voordat de co-piloot onze verhalen wil horen en we ons dus moeten melden op Kotoka Airport.

Nu we het weer zo opschrijven, komt de spanningsboog weer wat strakker te staan. Drie weken is nog ver weg. Maar twee weken en een paar dagen is wel heel dichtbij. We zien er steeds meer naar uit, maar hebben nog wel een hoop te doen.

Vanaf deze site zullen we jullie af en toe op de hoogte proberen te houden van onze wonderlijke huwlijksaanzoeken, aparte spelletjes, gebarentaalvorderingen, kookkunsten, schijtputmomenten, lachende kinderen, olifanten en al het andere waar je aan denkt als je aan Ghana denkt.

Voorlopig staan er nog twee en een halve week met voorbereidingen voor de deur waarin nog behoorlijk wat gedaan moet worden. Het hoort allemaal bij de reis en dat maakt het nog leuker.

Omdat er op deze site ietwat weinig ruimte is om foto's en video's te plaatsen hebben we een andere plek waar we onze foto's hebben staan.

Hier de link:

Hollandse groetjes,

TenT

• 26 Maart 2009 - 10:38

Marijke:

Nou opkomende stress kun je ook gebruiken voor P & M

Succes boy's met jullie voorbereidingen!

• 26 Maart 2009 - 11:39

Rekha:

Hey jongens,

Heel veel succes, en geniet er vooral van!

Gr en xxx Rekha (collega van marijke glaudemans)

• 26 Maart 2009 - 13:14

Margreeth:

Hoi mannen, zet'm op, veel succes!!

Tom, ik zal je moeder geestelijk ondertsteunen in de tijd dat je weg bent!

Gr. Margreeth ( en de rest van de fam.)

• 31 Maart 2009 - 07:13

Anne:

klinkt goed! geniet er van en heel veel succes, X

• 31 Maart 2009 - 19:40

Hanneke:

Nou Thomas ik zal ook goed voor je moeder zorgen hoor, als ze het niet meer ziet zitten zonder haar Thom, moet ze maar een neutje komen drinken in Den Hoorn met Hans dan gaan we foto's van vroeger kijken, kunnen we om je lachen, hoe wit je altijd was en kunnen we ons verheugen hoe bruin je na 3 mnd terug gaat komen.
    Dikkedoei

• 02 April 2009 - 17:58

Daddy Tom:

Boy's

Wat leuk is aan dit Ghana avontuur, dat het de rest van jullie leven
    een extra stukje levenservaring geeft wat niemand jullie kan afpakken!

• 06 April 2009 - 22:52

Anoniempje:

Ik heb jullie verhaal mooi gelezen, klinkt wel leuk!, maar ik wil eigenlijk helemaal niet reageren, maar dan gaat mijn vrouw Tijmen weer zeuren, dus dan doe ik het toch maar ;)
    X

• 07 April 2009 - 19:59

Nell:

Wat kunnen jullie ouwe mensen laten schrikken. Ghana! Meteen geregeld. Niks overleg. Gewoon DOEN. En zo is het mannen. Gewoon DOEN. Niets meer en niets minder. Een boekje van Jip en Janneke is ook leuk. Universele taal.Universele kleuren. Heeft de bieb niet een afgeschreven boekje?
    Een geweldige tijd toegewenst en pas op zakkenrollers. Behoud je humor. Nell (bekende van Marijke)